Nájemní Rádce

Vše, co jste chtěli vědět o pronájmu, a byli jste líní to hledat.

Jak správně inzerovat byt?

0

„Budoucnost patří lidem, kteří vidí příležitost dříve, než ji spatří ostatní.“

Trh s realitami je obrovský, tudíž se skutečně vyplatí věnovat dostatek času a úsilí tomu, jak napsat kvalitní inzerát. Klíčem k úspěchu je umět se vžít do role nájemce. Představte si, že hledáte byt k pronájmu. Co vás zajímá? Zaměřte se na zásadní informace, bez nichž se ten, kdo hledá byt, neobejde, a buďte konkrétní. Jakkoli se dále uvedené informace mohou zdát banální, neškodí je opět zmínit. V inzerátu by nemělo chybět:

  1. Lokalita: ideálně i městská část, dostupnost MHD
  2. Velikost bytu (na počet místností i metry čtvereční)
  3. Vybavení bytu (zde se velkoryse rozepište, bude vám to jen ku prospěchu)
  4. Další příslušenství (balkon, garáž, sklep)
  5. Cena (konečná cena, zřetelně uvedená, nesnažte se v inzerátu zbytečně nájemce obelstít například tím, že nezmíníte náklady na energie, ztrácíte totiž čas a nemá to v konečném důsledku smysl)

Proč by zájemce měl „kliknout“ na váš inzerát? V záplavě nabídek pronájmů musíte využít několika prvních rozhodujících vteřin tak, abyste zaujali, a nájemce si otevřel právě váš inzerát na byt. Většinou máte k dispozici titulek (možná pár řádků pod ním) a fotografii. Udělejte vše pro to, abyste zvolili tu nejlepší a napsali výstižný titulek. Zapomeňte na nekvalitní, neaktuální fotografie pořízené za uplakaného počasí s popelářským autem v pozadí. Vyplatí se počkat pár dní, až vysvitne sluníčko, a až poté pořídit fotku, věřte tomu. Stejně tak neuklizená pohovka a neumyté nádobí rovněž hraje roli a výrazně utváří celkový dojem, tomu věřte také. Fotky často pořizují sami realitní makléři a za kvalitu by měli zodpovídat právě oni. Dalo by se očekávat, že jakožto profesionálové zvolí vhodnou a reprezentativní fotku, praxe však ukazuje, že tomu tak vždycky není.

Do titulku určitě nepište vágní informace typu: „Pěkný byt v Brně“. Těch najdete jistě nespočet, naopak „Prosluněný byt 3+1 v Brně – Žabovřeskách“ váš inzerát dokonale specifikuje hned v první chvíli. Minimálně do inzerátu propašujete dvě významné informace a navodíte v nájemci pocit příjemného bydlení. V této chvíli máte z poloviny vyhráno.

Dále si uvědomte, koho chcete oslovit. Jaká je vaše cílová skupina? Ta obvykle vyplyne z charakteristiky bytu a lokality. Těžko doufat, že se vám do zastaralé garsonky na sídlišti bude chtít nastěhovat úspěšný podnikatel ochotný platit nadprůměrný nájem. Víc než kdy jindy zde platí realistický úsudek a adekvátně zvolená nabídka. Seznamte se s konkurenčními nabídkami, vezměte v potaz ráz lokality, kvalitu bytu apod. A naopak, nikdy nezapomínejte na podstatu vašeho snažení: byt chcete pronajmout, proto jej dostatečně vychvalte. Důkladně si promyslete veškeré výhody, jaké lze objevit v okolí zajímavosti (byť by to měla být pizzerie s křupavoučkou pizzou), zmiňte přívětivé sousedy (pokud máte to štěstí), dostupnost k MHD, místo k parkování v ceně, park k rannímu běhání apod. Uveďte všechny byť drobnosti, které vám pomůžou byt dokonale odprezentovat, jelikož na detailech záleží.

Důkladně si promyslete, zda chcete oslovit realitní kancelář, nebo pátrat na vlastní pěst.   V druhém případě počítejte s tím, že vám zájemci mohou volat prakticky kdykoli. I v náročném pracovním nasazení byste měli komunikovat alespoň s elementárními prvky slušnosti a na úrovni. Ano, v prvé řadě záleží především na vlastnostech bytu, nicméně vy budete ta osoba, s níž bude nájemce jednat. Opět jedna z maličkostí, avšak ne zanedbatelných.

Na závěr bych dodala snad jen: Hodně štěstí při hledání slušných nájemců!

Sdílet.

Komentáře